April

Halleda nu är det redan April. I onsdags åkte jag och mamma med Pixar till en klinik för att kolla upp hans kropp eftersom jag känt att det varit något en längre period men inte kunnat sätta fingret på. Och lite svar fick vi. Vid böjprov på båda hovlederna fram visade han hälta. Vi röntgade hovlederna och ryggen och ryggen var ok men någon förändring så han blev sprutad där och i båda hovlederna. Jag vet inte riktigt. Det var ju såå skönt att få veta att det faktiskt var något och lösa det, men allt gick så snabbt, fick inte direkta alternativ till att spruta utan det var bara, ja då sprutar vi honom. Jag har aldrig varit med om att spruta någon tidigare häst och har lite känslan av att det är som att plåstra ihop hästen på snabbaste sätt möjligt.. Vi ska dit på återbesök om 2 v och ska då helst stå inne och 20 min promenad om dagen, vilken medförde lite problem när han går på lösdrift liksom. Stallägarna är hur bra som helst så det har löst sig bra, Pix stog inne de 2 första dagarna och var okej med det. Imorse släppte jag honom i en liten hingsthage vi har och då började han springa så jag fick dela av den, så nu går han på en liten plätt typ, men det känns ändå bättre än att han står inne dygnet runt.
 
Jag vet inte, jag känner mig lite uppgiven. Antagligen får vi behandla igen på återbesöket(trodde veterinären) och då blir det samma veva igen och man är i systemet med att spruta och hålla på. Veterinären trodde att Pixar hade gått med detta ett längre period och det känns ju lite hemskt att jag ridit ändå och bara trott att han varit envis. Men ja, han är halt i hovlederna och det hängde ihop med den lilla förändringen i ryggen så han har gått och varit stum i hovlederna vilket lett till hältan.
 
Vi får väl se vad som händer, bara Plax inte behöver ha ont... Ikväll har jag sällskap av denna vackra, som står i sängen och kikar ut genom fönstret. Imorgon ska jag jobba, yeah eller inte...
 
Allmänt | |
Upp